Olin tuossa äsken treenailemassa pihalla noitten ääliöitten kanssa.

Ansan kanssa treenit meni ihan kivasti joo mutta se huutaminen kun treenasin Aatoksen kanssa, niin suuri ARGH! Yritäpä siinä keskittyä kunnolla toiseen koiraan kun toinen yrittää kiljua äänihuuliaan pihalle. Tuo sama kiljuminen tulee esiin aina kun treenaan Aatoksen kanss. Itse treenit Ansan kans onnistu ihan ok. Otettiin oikeastaan vaan sivulle tuloja ja seuraamista. Pikkasen myös eteen tuloa. Sivulle tulot alkaa olla Ansalla tosi hyvät, se tekee oikeasti töitä takapäällään kun ollaan treenattu sitä takapään käyttöä aika paljon. Nyt alan olla todella tyytyväinen tuohon. Seuraaminen joiltain osin erinomaista ja välillä niin kauheaa.. Ahdistus. Mä en ymmärrä kuinka se välillä seuraa monta treenikertaa putkeen kuin unelma ja sitten yhtäkkiä alkaa pomppiminen, edistäminen, poikittaminen ja yleensä vielä tulee väljyyttäkin sikana. Ja sitten kun noi kaikki huonot ilmiöt tulevat aina ryppäänä eikä esim silleen et nyt se edistää saadaan korjattuu ja sit tulee seuraava ongelma kehiin muttaku ei, kaikki vaan kerralla. No kyllä toi silti ihan kiva treenikoira on.

 

Ahdistaa Aatoksen kanssa treenaaminen. Haluaisin niin kovasti pitää sille jääkauden muttaku on Ansa niin en voi. Tuolla ei vaan oo korvia pätkänkää vertaa jos ei kädes tyyliin nakkia tai lelua oo. Nytkin kun treenien jälkeen mulla oli koirat vapaana ja oltiin menos sisälle niin eiköhän Aatos ala porhaltaa tennarille, mä en tajua mitä ihanaa siellä on. Huudoilla ei mitään vaikutusta. Ansakin sit lähti sinne mut se nyt käänty takas heti ekasta huudosta mutta Aatos... Mä sain kirjaimellisesti käydä repimäs sen sieltä niskasta kiinni pitäen. Siis en mä voi Aatosta tuos pihalla pitää paskankaa vertaa irti ellei se oo ihan täysin käskyn alla eli se ei liiku musta metriä kauemmas. Ja se taas ei oo mukavaa jos mä esim haluaisin kuvata siitä jotain luonnollisia kuvia niin enpä mä sitä voi vapauttaa käskyn alta ku se häippäsee ensimmäisen tilaisuuden tullen. Inhottaa välillä treenatakki Aatoksen kans ku ei se kuuntele silleen. Joo kyllä se makupalat ja lelut näkee mut silleen muuten. Ei sisällä oo mitään ongelmaa tietenkään eikä yleensä pihallakaan mutta toi prkleen tennari vetää vaan Aatosta puoleensa...

Mä en käsitä kuinka oon edes kuvitellu meneväni sen kans kisoihin. Maahanmeno varsinkin kusee vaikka millä mitalla, mä en ymmärrä kuinka mä saisin siihen nopeutta, itse pysähtyminen menee yleensä ihan jees mutta se itse liike.. Siis Aatos menee sen vain niin käsittämättömän hitaasti. Mä oon yrittäny saada sitä lelulla hetsaamalla menemään nopiammin maahan mutta ei sen kummempaa vaikutusta. Seuraaminen sentis on ollu nyt monena kertana mun silmiin ihan kivaa, edistäähän toi mutta yleensä ei paljoa. Luoksetuloki on ihan jees.

Mutta ahdistaa vaan koko ajatus tällä hetkellä kisoihin menemisestä tuon korvattoman kans. Onneks täs on möllitokot 6.4. että sen jälkeen on vielä aikaa miettiä et meenkö kisoihin vai en. Halu päästä kisaamaan on kova mutta toisaalta en mä mitään paskoja tuloksia haluaisi mennä repimään. Ei me kyllä olla valmiitakaan mutta ääh. Oon pilannu ton koiran muutenkin, eihän se silleen toimi vaikka viettejä löytyykin tai siis toimii joo mutta ei tokossa, vikahan on kyllä ohjaajassa. Mutta kyllä mä sen TK1 sen sille perkule hankin vaika mikä olis. Kunhan nyt vain nopiaa sais tuon kuvautettua ja jos toi nyt on terve niin sitten jatkaa agilityn paris ja alkaa kisaamaan siinä. Tai sit me vaan tyydytään siihen minkä vuoksi mä Aatoksen hankinkin, näyttelykehissä pyörimiseen.

Toisaalta Aatos on niin maanantai kappale ja toisaalta niin paras. Jos siis ajattelee, että se on cava. Selkä reistailee jo nyt ja koiralla ikää 2 vuotta, tosin sen reistailu tai oikeammin jumiin meneminen johtuu varmana musta, siitä että mä oon huonosti huoltanu tuota. Tai mistä minä tiedän, sit ku sen saa kuvautettuu niin sittenhän sen tietää. Sit Aatos on vaan niin paras koska se on niin työintoinen loppujen lopuksi, ja viettejä löytyy kiitettävästi ja palikat tuntuu pääs olevan kohdallaan. Tuo on kyllä niin innoissaan jostain lelun repimisestäkin että! Kyllähän se repii lelua paremmin ja taistelee siitä kuin jos vertaa sitä joihinkin ihan "käyttö" koiriin tai siis koiriin joilla on pk-oikeudet ja ovat mukamas niin parhaita.

Joo taidan lopettaa tähän ennenkuin vitutus nostaa enempää päätään. Tai ärsytys oikeammin.